Dítě se speciálními potřebami vyžaduje empatický přístup ke specifikám a zároveň podporu pro rozvoj dovedností. Najít správnou míru podpory je náročné a situace jsou pak spojeny s emocemi - dětí i rodičů. Zveme rodiče dětí se speciálními potřebami bez ohledu na přesnou diagnózu (rodiče dětí na spektru autismu, s ADHD/ADD, s vývojovou dysfázií, s nerovnoměrným vývojem nebo s jakoukoli výjimečností, která vede rodiče k tomu, aby dítěti poskytl speciální přístup) na setkání zaměřená na rozvoj empatie k dítěti a také sami k sobě.
- Jak empaticky reagovat na emoce dítěte, abychom mu byli podporou?
- Jak sám sebe dostat v náročných situacích do klidu?
Cílem našich setkání je vzájemná podpora, inspirování se a učení, společné hledání reálných řešení náročných situací a taky prosté sdílení. Budeme:
- Trénovat naši schopnost respektu k "jinakosti" - k tomu, co naše děti potřebují, co dokáží, co je pro ně důležité
- Pilovat vlastní sebepoznání - abychom dokázali věnovat pozornost i sobě, zohledňovali svoje možnosti a energii
- Rozvíjet naše komunikační dovednosti
- Sdílet prožité situace
.. Takové společné učení - víc hlav, víc ví.
ORGANIZACE KURZU
Termíny:
12. září 2024, 10.října 2024, 7.listopadu 2024, 5.prosince 2024 (+ náhradový termín 9.ledna 2025)
Od 19 h., předpokládané ukončení 21:30
Cena:
400,-Kč za jedno setkání
Kurz se koná ve spolupráci s Rodinným a komunitním centrem Jablíčkov Praha 10
a je dotován Ministerstvem práce a sociálních věcí z programu Rodina.
V odůvodněných případech lze cenu dále snížit prostřednictvím Solidárního programu RKC Jablíčkov.
.......
Jako rodiče jsme pozorovateli našeho dítěte a zároveň experimentátory v hledání toho, co je pro dítě v pořádku. Stáváme se průvodcem pro naše dítě, který mu pomáhá ve zvládání stresových situací a přetížení, v korigování emocí, v hledání, co dítě baví, v péči o svoje tělo, v hlídání si energetických zásob.. A jsme v tom vždycky spolu - nepohoda dítěte se přenáší na rodiče a stres rodiče vnímá dítě. Jak to spolu zvládnout a spokojeně žít? Jde o společné hledání a rozvíjení se. … cesta, na které Rosteme s Jinakostí.
Vyjádření rodičů „jiných“ dětí, se kterými jsem pracovala nebo pracuji